Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

Jorge - Luis Borges: Τι σημαίνει για μένα να είμαι συγγραφέας; ("Σελιδοδείκτης" του βιβλιοπωλείου "Πολιτεία")


........................................................











JORGE-LUIS BORGES
(1899 - 1986)






 Θεωρώ τον εαυτό μου κυρίως αναγνώστη. Όπως γνωρίζετε, έχω τολμήσει την περιπέτεια της γραφής. Αλλά πιστεύω πως αυτά που έχω διαβάσει είναι πολύ πιο σημαντικά απ’ αυτά που έχω γράψει. Γιατί κάποιος διαβάζει αυτά που του αρέσουν. Ωστόσο γράφει όχι αυτά που θα ήθελε να γράψει, αλλά αυτά που είναι ικανός να γράψει… Τι σημαίνει για μένα να είμαι συγγραφέας; Σημαίνει απλώς το να είμαι πιστός στη φαντασία μου. Όταν γράφω κάτι, το σκέφτομαι όχι ως πραγματικά αληθινό, αλλά ως αληθινό ως προς κάτι βαθύτερο. Όταν καταστρώνω μια πλοκή, τη γράφω γιατί κατά κάποιον τρόπο πιστεύω σ’ αυτήν — όχι όπως πιστεύει κάποιος στην ιστορία αλλά όπως πιστεύει σε ένα όνειρο ή σε μιαν ιδέα.



JORGE-LUIS BORGES: Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΣΤΙΧΟΥ





Δεν υπάρχουν σχόλια: