Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

"Μπαλάντες" Μ. Αναγνωστάκης - Μίκης Θεοδωράκης (1975) Μετά συντόμου επεξηγηματικού σημειώματος του συνθέτη που υπάρχει στο δίσκο... (yoytube, 21/10/2013)

............................................................



ΣΥΝΤΟΜΟ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ του συνθέτη ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΦΟΡΜΑΣ Μπαλάντα ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΑΘΕΡΑ  στην αρνητική της ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ

Αυτό το τραγούδι κανείς δεν το ξέρει. Ο Μάκης πέθανε, ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ. Το σώμα του διαλύθηκε και στο αγαπημένο του νεκροταφείο υπάρχει μόνο κενοτάφιο ΜΕ Τ’ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ. Εγώ έμεινα ΖΩΝΤΑΝΟΣ, τότε ακόμα που νόμιζα πως ήμουν πεθαμένος κι αν έβλεπα κιόλας όνειρο σαν τους νεκρούς ήμουν και τότε ζωντανός. Μάνα σε λίγο θα πεθάνω. ΘΑ ΜΕ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ και ζητάω σαν τους ηρωικούς προγόνους πριν πάνε στη μάχη, να πλυθώ, να πεθάνω ΚΑΘΑΡΟΣ. Δεν της είπα όμως της δόλιας την ΑΛΗΘΕΙΑ μόνο της αποκρίθηκα: έχω μέρες να πλυθώ κι όλο το κορμί μου με τρώει, ίσως να ‘χω και ΨΕΙΡΕΣ. Έβαλε λοιπόν τα ντζεντζερικά της στη φωτιά κι όταν ετοιμάστηκε το νερό πλύθηκα με μεγάλη προσοχή, άλλαξα ΡΟΥΧΑ μόνο δεν πασαλείφτηκα με μυρωδικά σαν τέλειος ΑΧΙΛΛΕΑΣ. Ήξερα πως πάω για θάνατο κι η σκέψη με γέμιζε ΗΔΟΝΗ. Γιατί «αυτός ο θάνατος» ήταν η τελική μου απάντηση προς τους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ  σ’ όλους όσους εμπιστεύτηκα κι αυτοί με πλήγωσαν βαθιά, απαίσια, ΒΡΩΜΙΚΑ, σ’ όλους όσοι με ΠΡΟΔΩΣΑΝ κι είναι γνωστό ότι ο Μάκης  έπεσε πάνω σε ΝΑΡΚΗ το 1948 στον ΕΜΦΥΛΙΟ κι έγινε ψιλή ΒΡΟΧΗ. Ξανάπεσε στο χώμα που τον ήπιε. Τώρα τι έπρεπε να γίνει; ΕΠΡΕΠΕ να γίνει η μεγάλη στροφή, μια πορεία αντίστροφη μέσα στο χρόνο. ΕΠΡΕΠΕ ν’ αρχίσουν να πέφτουν κεραυνοί που, όταν άστραφταν στον κατάμαυρο ουρανό του ΔΕΚΕΜΒΡΗ, μια πρωτάκουστη μελωδία περνούσε από τη σπονδυλική μου στήλη στα δάχτυλα και το δωμάτιο γέμιζε ηχητικούς σταλακτίτες. ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ αληθινό με νεράιδες, πουλιά και κρεμάμενα νερά, έμοιαζε η μουσική μου εκείνου του ΚΑΙΡΟΥ. Γι’ αυτό και δεν την έγραψα μα την άφηνα σαν πουλί να πετά ελεύθερα και να ΧΑΝΕΤΑΙ πίσω από τις φυλλωσιές της λήθης .

                                               ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ
                                                       ΗΜΕΡΑ Χ  



ΜΠΑΛΑΝΤΕΣ - Μίκης Θεοδωράκης  

[ποίηση: Μανώλης Αναγνωστάκης] (1975)


 
Δημοσιεύτηκε στις 31 Οκτ 2013
 
ΜΠΑΛΛΑΝΤΕΣ
1975

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Ποίηση: Μανώλης Αναγνωστάκης

01. Το Ναυάγιο 00:00
02. Δρόμοι Παλιοί 05:17
03. Κάτω απ' τα ρούχα μου 11:30
04. Χαρά 14:18
05. Οι στίχοι αυτοί 17:44
06. Μεσ' την κλειστή μοναξιά μου 23:47
07. Και περνούσαν τα τραμ 26:36
08. Όλα έχουν αποδελτιωθεί 32:37
09. Όταν μια άνοιξη 34:55

10. Theme from Serpico ("Δρόμοι Παλιοί" - μουσικό θέμα απ' την ταινία Serpico με τον Al Pacino - 1973) (ορχηστρικό) 40:51



Δεν υπάρχουν σχόλια: