Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

"Όχι ΕΤ1, μόνο TELEMARKETING" (TVXS 19/8/2011, Πέτρος Τατσόπουλος) Ή πώς το ΠΑΣΟΚ μαγάρισε τα πάντα: σοσιαλισμό, δημοκρατία, πατριωτισμό, πολιτισμό, κοινωνία και λαό...!


....................................................................................

Όχι ΕΤ1, μόνο TELEMARKETING




"Λατρεύω την οικονομία της αγοράς. Η αναμόρφωση του τηλεοπτικού τοπίου θα ξεκινήσει με την κατάργηση της... ΕΤ-1. Να υποθέσω ότι η ΕΤ-3 εξαιρέθηκε από το λουκέτο για... πατριωτικούς λόγους. Αυτά είναι ημίμετρα. Εγώ προτείνω να κλείσετε ΟΛΑ τα κανάλια -ιδιωτικά και κρατικά- και να προβάλλετε από κοινού μονάχα εκπομπές TELEMARKETING».
Το σχόλιο του συγγραφέα Πέτρου Τατσόπουλου στο facebook, επανασχολιάζεται από τον ίδιο στην Κρυσταλία Πατούλη για το tvxs.gr.
Αρχικά να πω, ότι δεν ανέφερα τυχαία το telemarketing. Θα μπορούσα να πω π.χ. «να βάζουν μόνο διαφημίσεις». Ανέφερα όμως το Telemarketing για δύο λόγους:
Πρώτον επειδή είναι η πιο άθλια μορφή διαφήμισης και η πιο «φθηνιάρικη» ταυτόχρονα, που μέχρι πριν από λίγους μήνες, προβαλλόταν μόνο σε… μικρά κανάλια, μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας που είχαν ολόκληρες ζώνες telemarketing. Κανάλια όπως το Blue Sky, Κόντρα και τα συναφή. Το ίδιο βέβαια, κάνει και ο 902 και γενικά τα κανάλια που υιοθέτησαν αυτές τις ζώνες για να επιβιώσουν.
Και μιλάμε για διαφημίσεις στην αθλιότερη μορφή που μπορείς να συναντήσεις, που διαρκούν δέκα λεπτά ή ένα τέταρτο και παραπάνω.
Βλέπουμε όμως εδώ και μήνες, και σε σοβαρά κανάλια και σε ζώνες που δεν θα το περίμενε κανείς, όπως στις 11 το πρωί, να προβάλουν διαφημίσεις telemarketing. Για παράδειγμα στον στον ΣΚΑΪ, στον Alter. Παντού. Και στην ΕΤ1.
Αυτό είναι μία ένδειξη του πόσο πολύ έχει μειωθεί η διαφημιστική πίτα, ώστε να αναγκάζει και τα μεγάλα κανάλια να βάζουν αυτές τις αηδίες. Είναι δηλαδή μια κακή ένδειξη, του πόσο άσχημα πάει η αγορά, ένας δείκτης ότι πάμε πάρα πολύ άσχημα.
Αποσύρονται σιγά σιγά οι… υποτιθέμενες σοβαρές διαφημίσεις και αντικαθίστανται από την παλιατσαρία. Από ότι τελικά τους δίνει κάποια λεφτά. Νομίζω ότι το telemarketing μάλιστα, δεν θεωρείται αμιγώς διαφήμιση. Θεωρείται κάτι σαν εκπομπή. Άρα μπορούν να βάζουν και διαφημίσεις πριν και μετά το telemarketing. Κάνουν και τέτοια κόλπα.
Στην ουσία του θέματος, όμως, το να ξεκινήσει κανείς την «κάθαρση» του τηλεοπτικού τοπίου κλείνοντας την ΕΤ1, και όχι διαμορφώνοντάς την, πέρα από το γεγονός ότι έχει πλεόνασμα (Δεν το αναφέρει κανείς, αλλά έχει πλεόνασμα η ΕΤ1), δείχνει αυτή την απόλυτη… διαστροφή της αγοράς, που την εκφράζει η AGB ειδικά τα τελευταία χρόνια, δείχνει ότι ξεκινάνε από τον αδύναμο –από πλευράς τηλεθέασης- κρίκο!
Επιπλέον, αν η ΕΤ1 δεν καρκινοβατούσε γύρω στο 4 και 5 τοις εκατό, δεν θα την αγγίζανε.
Την ΕΤ3 που έχει ακόμα μικρότερη τηλεθέαση, δεν την αγγίζουν για να μην τους «βάλουν» χέρι, ότι κλείνουν το σταθμό της… βόρειας Ελλάδας και γίνει χαμός από αντιδράσεις στη Μακεδονία, δηλαδή για πατριωτικούς λόγους. Αλλά όπως μου έγραψε μία φίλη από τη Θεσσαλονίκη, ναι μεν δεν κλείνουν την ΕΤ3, κλείνουν όμως τον ραδιοφωνικό σταθμό, που είναι το αντίστοιχο πολιτιστικό ραδιόφωνο της ΕΤ3. Και το κλείνουνε.. αθόρυβα.
Με το κλείσιμο της ΕΤ1, λοιπόν, δείχνουν, ότι έστω αυτόν τον λίγο πολιτισμό που προσφέρουν, με τις επαναλήψεις και με όλες τις αδυναμίες που έχει η ΕΤ1, αυτόν τον ελάχιστο πολιτισμό τον έχουν γραμμένο εκεί που… ξέρουμε. Κανονικότατα.
Διότι εάν ήθελες να κάνεις «κάθαρση» του τηλεοπτικού τοπίου, δεν θα ξεκινούσες από την ΕΤ1 άλλα από κανάλια που είναι σκουπιδοκάναλα!

Ένα από τα φετίχ της οικονομίας της αγοράς, είναι η λέξη «αυτορρύθμιση».
Ότι δηλαδή η αγορά αυτορυθμίζεται. Τουτέστιν, οτιδήποτε δεν αντέχει, δαρβινικά πεθαίνει, εξαφανίζεται, και μένει αυτό που αντέχει. Η αγορά όμως, έχει μόνο τους οικονομικούς δείκτες στους οποίους υπακούει. Δεν υπακούει σε κανέναν άλλον δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι αν τα… σκουπίδια μου φέρουν κέρδος για οποιοδήποτε λόγο, θα.. γεμίσω τον κόσμο σκουπίδια. Δεν υπάρχει άλλο κίνητρο στην αγορά.

Τα τελευταία 20 χρόνια λοιπόν, είχαμε έναν ραγδαίο ευτελισμό
των προγραμμάτων της τηλεόρασης. Κάθε χρόνο παρατηρούσαμε ότι πήγαινε από το κακό στο χειρότερο. Αυτός ο ευτελισμός δεν συνέβη ούτε επειδή ήθελαν να μας «ραντίσουνε» ούτε επειδή έγινε κάποια συνωμοσία με στόχο «να κάνουμε τους έλληνες ηλίθιους», απλά, λειτούργησε η περιβόητη «αυτορύθμιση» εντός εισαγωγικών, της αγοράς.
Αυτό σήμαινε, ότι έπρεπε τα προγράμματα να έχουν το λιγότερο δυνατό κόστος και να αποφέρουν τα περισσότερα δυνατά έσοδα.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, προτίμησαν λοιπόν, να μην κάνουν σήριαλ και γενικά εκπομπές που απαιτούσαν ηθοποιούς, σκηνικά, σκηνοθέτες και γενικά έξοδα και μισθούς, αλλά κυρίως μάζευαν… δέκα τρελούς του χωριού, που χόρευαν, έλεγαν μαλακίες, και γενικά.. έκαναν ότι νάναι.
Οπότε η «κάθαρση» με την έννοια που της δίνει η αγορά, δεν έχει την ίδια έννοια που της δίνουμε εμείς. Για εμάς κάθαρση σημαίνει, το να επικρατήσει το… καλό! Να καθαρίσουμε το κακό! Δηλαδή το κακό πρόγραμμα. Η αγορά δεν θεωρεί κακό το πρόγραμμα με τα κριτήρια τα δικά μας. Θεωρεί κακό ένα πρόγραμμα που δεν είναι οικονομικά ανταποδοτικό. Άρα ακόμη κι αν η μεγαλύτερη βλακεία του κόσμου, όπως για παράδειγμα τα ριάλιτι, είναι ανταποδοτικά, τότε είναι καλό πρόγραμμα για την αγορά.
Δεν μπορεί λοιπόν, να έρχεται το κράτος το ίδιο, το οποίο υποτίθεται ότι αντιστέκεται –που θα έπρεπε να αντιστέκεται- στην ακραία μορφή αγοράς, και να δίνει πρώτο το κακό παράδειγμα, κλείνοντας το κανάλι το οποίο έχει έστω κάποια υποτιθέμενα πολιτιστικά ακόμα ερείσματα και αυτό να το βαφτίζει «κάθαρση» ή.. οικονομία. Την οικονομία θα μπορούσε να την κάνει από αλλού και όχι από την ΕΤ1. Είναι υποκριτικό. Σίγουρα με το κλείσιμο της ΕΤ1 θα κάνουν οικονομία, αλλά νομίζω ότι αν μας «κλείσουνε» και όλον τον πολιτισμό, θα κάνουν μεγαλύτερη οικονομία.
Εκεί βρίσκεται και ο ειρωνικός χαρακτήρας της ανάρτησης, ότι μπορούμε σε κάποια χρόνια να βλέπουμε μονάχα εκπομπές telemarketing και τα δελτία ειδήσεων να περιορίζονται μονάχα σε... παράθυρα με αντιδικίες του ενός καναλιού με το άλλο.
Οπότε μάλλον είναι... κυριολεκτική η έννοια που δίνει η κυβέρνηση στην «κάθαρση». Θα μας… καθαρίσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια: