Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Ποίηση παρηγορήτρα Β'...

                                        
                                                  
                          Ούτις


Στον Χρίστο Ρουμελιωτάκη


Mantua me genuit...
                         ΒΙΡΓΙΛΙΟΣ




Με γέννησαν η Ζούρτσα και το Αργοστόλι
μεγάλωσα στην Καλογραίζα και στους Ποδαράδες
έκανα δάσκαλος επάνω στα βουνά.


Θα ήθελα κι εγώ, σαν τον κύκνο της Μάντουας
να είχα τραγουδήσει βοσκούς, αγρούς και ήρωες
όπως, όσο και αν φαίνεται απίστευτο
έθαλλαν τότε ακόμη
όταν άνοιγα στο φως τα βρεφικά μου μάτια.
Οι παιδικοί μου φίλοι και συμμαθητές
που οι πατεράδες τους δούλυαν στα λιγνιτωρυχεία
και οι μανάδες τους στα υφαντουργεία του Μουταλάσκη
μπορούν να είναι μάρτυρες
αν εξακολουθούν να θυμούνται
τις σχολικές μας εκδρομές, πεζή στα Μάρμαρα
ή με το φορτηγό στο Σούνιο και στην Πεντέλη.


Δεν πρόλαβα
πάει καιρός που όλα τούτα πνίγηκαν
στο βόμβο και στους καπνούς της λεωφόρου.
Δεν έχω πια πατρίδα, δεν πιστεύω σε θεούς
ούτε γνωρίζω ακριβώς ποιος είμαι
στο τέρας του καιρού
που μ' έχει φυλακίσει στη σπηλιά του
σαν με ρωτάει απαντάω ανυπόκριτα Ούτις.


                                                                           ΤΑΣΟΣ ΓΑΛΑΤΗΣ


Από τη συλλογή Ανιπτόποδες και Σφενδονήτες (2005)

Δεν υπάρχουν σχόλια: